Tuesday 27 November 2012

week 10

Hari nie hujan lebat.. tp kugagahi juga untuk ke kelas authoring. Semangat aku luar biasa sikit untuk kelas nie. Sebabnya setiap kali kelas, ada sahaja perkara baru yang dpt aku pelajari.. Kali nie, we all diberi WACOM graphic tablet.
Pada mulanya aku berasa sangat kekok dan agak sukar . Aku perlu melihat skrin dan dlm masa yang sama perlu tracing gmbar yang kuletak di atas graphic tablet. Aduh! Memang susah.. Lain yang aku tracing lain pula hasilnya di screen.
Tetapi bila dah lama membiasakan diri denga stylus  iaitu pen yang digunakan untuk melukis di atas graphic tablet, aku dan kawan-kawan sekelas mula leka dan asyik.  Untuk tugasan hari ini, Dr nak we all melukis x kisah lah tracing ke atau free sketching or drawing. Em.. aku terus melukis walaupun hasilnya nampak berbeza , kerana bagi aku, to make it perfect kita perlu byakkan latihan..so lepas nie graphic tablet akan jd temanku selain laptop dan hset.

No comments:

Post a Comment